Hibátlan terméket is visszavihetek?

Igen, de a fizikai boltban személyesen vásárolt termékek esetében a kereskedő nem lesz köteles arra, hogy egy hibátlan terméket kicseréljen, vagy visszaadja a vételárat. Hacsak előzőleg nem tájékoztatott minket arról, hogy ezt megteszi. Akkor most mi van? Megmagyarázzuk!!


A fogyasztók nagy többségét és igen gyakran érinti az a kérdés, hogy a hibátlan, de nem tetsző, vagy méretcserés darabokért a vásárló visszakaphatja-e a pénzt, vagy nem. Ráadásul a vásárlók egy része konfliktus esetén még jegyzőkönyvet is felvetetne.



A válasz ismert módon az, hogy fizikai boltból történő vásárlás esetén a kereskedőnek nincsen kötelezettsége sem a cserére, sem a levásárlásra, a vételár visszafizetésére meg pláne nem. A CP Contact Kft. 2018. téli kutatásából az derül ki, hogy boltok többsége ugyanakkor igen fogyasztóbarát módon jár el, sokan visszafizetik a vételárat is, de levásárlást szinte mindenki biztosít.


De akkor miért van az, hogy a vásárlók, de talán még az eladók egy része is tudni véli, hogy a vásárlást követő 3, vagy 8, vagy nem is tudjuk hány nappal a vásárló még meggondolhatja magát?


A magyarázat annyi, hogy egy rövid ideig a rendszerváltást követően ténylegesen volt egy ilyen 8 napos jog, melyet azonban rövid idő alatt hatályon kívül helyeztek. A másik magyarázat az lehet, hogy az interneten, vagy az üzleten kívül vásárolt termékekre korábban 8 munkanapos, 2014-től pedig 14 napos elállási jog illeti meg a fogyasztókat. Ugyanez a jog ugyanakkor nem érvényes az üzletekben (fizikai bolt) vásárolt termékekre.


Cikkünket az Innovációs és Technológiai Minisztérium pályázatán nyert összegből tudtuk elkészíteni.

48 megtekintés0 hozzászólás